Tuesday 8 March 2011

run! macaron run!

situasi 1 : di pejabat(sedang berfesbuk).

"nak 'benda' ni sekarang jugak. cari sampai dapat. x dapat, x payah call or mesej seminggu."

'benda' =  MACARON

1.  MACARON. apa benda ni? tu perkataan petama yang muncul dari medula omonglata* aku. *camtu eh ejaan dia? ok xpe sebab ini kan blog aku. berbalik pada macaron ni. mula-mula aku pun x tahu apa bendanya ni. maklum saja kat gombak jarang ada benda-benda yang nama macam ni. atlis kat tempat aku. xde.

2.  MACARON tu macaroni ke? ok. klu untuk orang-orang yang malas befikir atau malas nak google bla bla bla (yang pentingnye malas) macam aku, biasanya akan membuat kesimpulan-kesimpulan yang bernas dan simple macam ni. senangkan? x payah nak fikir panjang-panjang.

"MACARON tu apa bendanya weh?"

3.  ok. aku nak bagi tau la ni. macaron ni sebenarnya sejenis makanan / kudapan / kunyah-kunyahan yang rupanya iras-iras berger. ya berger, korang x pecaya? sila lihat dengan mata korang sendiri.

inilah dia macaron tu.

kecik je kan? choi!

4.  kan? macam berger kan? benda alah ni datang ngan pelbagai warna. dan aku dapat info tadi (google je) yang macaron ni boleh kita beli dekat One Utama, Damansara. harga dia boleh tahan jugak. 3hengget sebijik. kecit cenonet je la. kayap ketiak pakcik kalau anak-anak mintak hari-hari. so jangan lah pandai-pandai ngaja anak makan benda-benda cani pasni orait? 

5.  pasni leh la pegi mana-mana kedai bawa yang tersayang pergi makan benda cenonet ni. tapi sebelum berhajat tu cuba-cuba lak ngecek poket tu dulu mana tahu kalau-kalau poket terbocor ke or ter-ter yang lain. dan bertambah-tambah patut ngecek 2 3 kali bila orang yang kita bawa tu boleh tahan gak pemakan orangnya (macam aku).

6.  tu je yang aku baru tau pasal makaron ni. cakap lebih-lebih pun x guna jugak sebab aku pun x rasa lagi. jadi beramai-ramailah kita pergi ber'makaron' pasni. run! macaron run!

P/s : makan berger oblong lagi berbaloi. sedap pun sedap. gemok pun gemok. 

No comments:

Post a Comment